Mer om…

Styrketräning

Regelbunden styrketräning är bra för hälsan samt bygger upp din kropp. Styrketräning handlar om att vid träning överbelasta dina muskler, därefter låta dem vila ett kort tag för att sen belasta musklerna om igen. Att belasta musklerna hårt är lite av syftet med styrketräning. Om du är nybörjar kan du ta det lite lugnare, men ha som mål att öka intensiteten och belastningen successivt. Styrketräning gör att du tränar upp styrkan i huvudsakligen muskler men även skelett, senor och ligament.Styrketräning
Det är aldrig för sent att börja styrketräna om du så är ung eller gammal. Det bästa är att försöka ha som mål att träna minst 1 – 2 gånger i veckan, gärna 2 gånger, gärna mer om du har tid men även 1 gång i veckan ger resultat. Det är även vanligt att man kombinerar både maskiner och fria vikter när man tränar. Redan efter en månads träning kan man uppnå så positiva personliga träningsresultat så att du inte vill släppa styrketräningen till något pris. Att få till större förändring i muskelmassa tar längre tid, men du får ändå ganska snabbt ta del av de positiva kroppsliga fördelarna som styrketräning innebär.
Det är därför kul att se att det bara inte bara är yngre folk som tränar styrketräning utan att även ett flertal medelålders och pensionärer har fastnat för denna träningsform. Det är inget svårt att börja, oftast tar du bara en provlektion med en instruktör som sen ger en de instruktioner du behöver samt föreslår ett personligt träningsprogram. Efter det är du i gång på egen hand. Det kan inte vara enklare!
Välkommen!

BodyPump/Les Mills

BodypumpBodypump är en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter.
Passet är perfekt för både män och kvinnor som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att Bodypump är enkelt gör det lätt att komma igång. Effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.
Välkomna!

ThaiBoxning/Gruppträning

Thai/Boxning

Ett allroundpass med inslag av tekniker från Thai/Kick. Styrka, smidighet, explosivitet och självförsvar.
Du som vill delta behöver inte boka dig innan utan det är bara att dyka upp, gärna 30 min innan passet startar för uppvärmning. Se dagar-tider för Thai/Kick under bokningar på startsidan.
Välkomna!

Bodybalance/Les Mills

BodybalanceBodyBalance är en perfekt blandning av Yoga, Tai Chi och Pilates som bygger upp din styrka, ökar din rörlighet och lämnar dig i harmoni och balans.
Du förbättrar din rörlighet, balans, hållning , ökar din koncentrationsförmåga och mentala närvaro pga av att passet hålls i lugnt tempo och fokus ligger på övningarna.
Välkomna!

Cirkelträning

Cirkelträning

Cirkelträning är en allsidig träning med olika stationer där man utövar olika övningar som blandas med styrka,
balans och kondition. Momenten varvas med pulshöjande övningar.  Du tränar effektivt och snabbt upp din styrka, kondition, balans och koordination.Cirkelträning
En av fördelarna med Cirkelträning är att individen själv avgör hur hårt man vill träna.
Denna typ av träning med mycket komplexa övningar kombinerat med kondition och styrketräning kan rekommenderas mycket väl som bra alternativ till din vanliga träning. Även som kompletterande styrkesmidighet och uthållighetsträning för andra idrotter är denna träningsform ypperlig.
Välkomna!

Lättgympa

LättgympaSenior/lättgympa är för dig som vill behålla, eller öka på, vardagsstyrkan, balansen och smidigheten. Träningen är precis så jobbig eller lätt som Du själv gör den. Vill Du ta i blir det lite jobbigare, men vill Du ta det lite lugnare så är det helt OK. Huvudsaken är att Du rör på dig.
Senior/lättgympa är speciellt lämplig för Dig som inte rört Dig så mycket tidigare, är gravid, precis fått barn eller helt enkelt kommit upp i åren.
Wivianne Högman, med mångårig erfarenhet av träning, bjuder på trevlig musik och lätta rörelser. Inga speciella kläder behövs, huvudsaken är att de är sköna att röra sig i och inte för tjocka.
Välkomna!

Zumba

Zumba

Dansbaserad gruppträning för alla till huvudsakligen latinamerikansk musik men även internationella poplåtar. De fyra grundrytmerna är salsa, reggaeton, merengue och cumbia.
Alla dansar efter sin egen förmåga för det viktigaste är att ha kul! Både hög- och lågintensiv träning.
Passet passar alla i olika åldrar och med olika förutsättningar. Var beredd att svettas! Passar både nybörjare och vana deltagare. Shake it until you make it!
Välkomna!

Tabata

Tabata
Tabata är en rolig intervallträning som utmanar och förbättrar din kondition och styrka.
Passet är mixat mellan konditions-, och styrkeövningar. Intervallerna består av 20 sekunders träning och 10 sekunders vila. Varje block består av 8 repetitioner och passet innehåller 8 olika övningar, 4 är konditionsövningar och 4 styrkeövningar.
Ett pass med stor variation mellan din egen kroppsvikt och redskap såsom hantlar och viktstång. Passet passar alla!
Vågar du testa dina gränser på ett roligt och stimulerande sätt?

Häng på!
Väl mött!
Isabella.

ThaiBoxning/Nybörjare

Nybörjargrupp Thaiboxning

Välkommen till dig som är nyfiken på att träna kampsport ! Inga förkunskaper krävs, vi startar från grunden, all utrustning finns på plats. Rekommenderad klädsel är shorts & t-shirt, inga skor.
Vi kommer att köra ett allroundpass med tekniker från traditionell Thaiboxning/ Muay Thai. Styrka, smidighet, explosivitet och kondition.

Väl mött!

Basgympa

Passet är ett baspass vad gäller Friskis och passar dig som gillar att träna med musiken i fokus. Här följer rörelserna och känslan musikens karaktärer. Ledaren inspirerar dig och gruppens energi hjälper dig att orka. På gympan får du allt i ett: konditionsträning, styrketräning och rörlighet. Du tränar helt utan redskap – din egen kropp är allt du behöver och du styr själv hur mycket du vill och kan ta i. Basgympan är hopp fri, funktionell och kraftfull.

Personligt träningschema

Personligt träningVi får ofta förfrågningar från er medlemmar om att ni vill ha ett personligt träningschema som är uppbyggt på erat önskemål. Vi märker att ni medlemmar vill ha ut mer av eran träning med både variation, puls och muskelbyggande. vilket är himla roligt !!! Vårt gym har stor yta med stor variation på träningsredskap som är rolig att använda tex kettelbells, slamballs, medicinbollar, fria vikter, chinsräcke mm.
Vi kan i mån av tid erbjuda ett personligt träningschema för 230 kr exkl 6% moms där ni är med och önskar upplägg och vi sätter ihop olika övningar så det passar er.
Om intresse finns prata med personalen i receptionen på bemanningstid. skriv upp ert namn och telefonnummer så återkommer vi till er.
Välkomna att svettas med oss ….